OVERRASKELSE! Bryllupsreise graviditet

Hvis du møtte meg i dag, kan du ta meg for en typisk minivan-kjørende Berkeley-mamma. og jeg er. Men jeg er også full av historier. og drømmer. La meg starte med en av hver fra ti år siden.

Den første datoen med fremtidsmannen min, Alec, var lang. Fire timer i, utvekslet vi personlige reisehistorier som handelskort over milkshakes. Alec hadde vært i Kenya og meg til Tyrkia; Han hadde vært i Honduras og meg til Thailand; Han hadde vært i Australia og meg til Tsjekkia. Vi hadde begge vært i deler av Vest -Europa. Vi la ubevisst grunnlaget for vår egen store reise sammen.

Et år etter vår første date kjøpte jeg et stort kart. Alec og jeg sirklet steder på det som vi ønsket å dra. Det samme kartet henger over min eldste sønns lekser, og noen av markeringene er fremdeles synlige. Når kretsene begynte å skjule landene med for mange høydepunkter til å sjekke ut om et år, lagde jeg en plan. Jeg tok ansvaret og pisket vår drømmetur ned til en håndterbar seks måneders flybillett rundt verden med åtte store stopovers pluss tog, busser, båter og biler for å få oss resten av veien.

I ettertid kan jeg ikke tenke på det på noen annen måte, men turplanleggingen gikk foran noen omtale av et bryllup. Og så ble vi forlovet, så bestemte oss for å gjøre eventyrturen til en bryllupsreise, og gjorde en håndtrykkavtale for også å forlate landet hvert år av ekteskapet vårt.

Som forberedelse solgte vi det meste av verdisakene våre og satte resten i to lagringsputer. Jeg gikk på en formell permisjon, men hadde ingen intensjoner om å komme tilbake til jobben min. Vi forlot leiligheten vår dagen etter bryllupet vårt da vi polerte av kaken.

Ferie Heather er den beste versjonen av meg. Av mange grunner så snart jeg nærmer meg flyet, sjekker jeg kontrollen av den kontrollerende naturen og bare følger med det. Jeg har lært så mange fantastiske ting på turer. Og de fleste av dem handlet om meg selv.

Jeg ønsket ikke å glemme en eneste detalj av vår episke monstermoon. Når turen startet, spilte jeg inn hver restaurant, vandrerhjem og aktivitet sammen med alle utgiftene våre i en papirnotisbok.

Sammen hadde vi så mange store og små eventyr. Vi lærte å leve ut av en lommebok fra starten av; Det var et stort skifte i vår tenkning som har tjent oss godt siden den gang. Tilsvarende lærte vi hvor gretten jeg får etter en dag med fotturer uten nok snacks.

Vi sparket i gang turen i Storbritannia. Alec og jeg utforsket museer, puber og slott når vi ikke besøkte med kjære venner. Et av favorittstedene mine i London er Transit Museum hvor jeg klatret over gamle busser og tog og lærte biter av trivia jeg elsker å dele.

For å strekke dollarene våre så langt de skulle gå, bodde vi i ungdomsherberger de fleste netter; For å gjøre det mer “bryllupsreise”, bortskjemte vi oss på hyggeligere hotell og restauranter så ofte. Jeg utgjorde regelen om at vi skulle bo et sted med en fin dusj før hver lang flytur. Du er velkommen, verden.

Vi fløy til Tyskland som et lanseringspunkt for andre deler av Sentral- og Øst -Europa. Vi oppdaget den perfekte drikkesjokoladen i Tsjekkia; hoppet av en bro inn i en elv som holdt hender i Slovenia; svømte i et Budapest -badekompleks så deilig at det kan passere for en katedral; oppdaget en vanlig kjærlighet til brettspill; Og spiste pizza mer enn et dusin ganger. Vi visste ikke det da, men vi plukket opp vår viktigste suvenir i Kroatia, en gruppe bittesmå celler som lærte oss at fakta i livet er universelle, uendret av geografi. Jeg burde ha mistenkt at noe var av da Alec vant i Scrabble for første gang noensinne.

Min ektefelle tar fortsatt sykkelturene sine regn eller glans, men jeg foretrekker å vente på optimale forhold. I Slovenia lånte vi et par sykler og brukte en times tid på å sykle i det øsende regnet langs en motorvei med meg i en blåst poncho som poofed ut som et seil. Vi kom tilbake til vandrerhjemmet vårt til Tasty Goulash og et magedansende show før vi fanget nattetoget vårt til München på vei til Afrika. Jeg elsker en sånn dag; Det er en slik potluck av tilfeldige opplevelser.

Å ankomme Cape Town var et betydelig sjokk: vi hadde flydd fra sommer til vinter, by til by og Europa til Afrika.

Etter noen dager i storbyen ble vi med på en 10-dagers safari-tur for å ta oss gjennom Namibia, Botswana og Zimbabwe. De unge lederne sørget for en stor lastebil, måltider, telt og sovematter for elleve av oss. I bytte gjorde vi oppvasken og andre rare gjøremål. I løpet av disse dagene begynte jeg å føle meg merkelig forferdelig.

Safari -lastebilen vår kjørte på grusveier uten andre biler i timevis i noen retning. Byene vi passerte var heldige som hadde en støvete boks med tripe i hyllene, absolutt ikke en graviditetstest som jeg håpet å finne. Da jeg innkalte nerven for å spørre våre unge guider hvor jeg kunne finne en, var vi en dag borte fra en ekte by med apotek og leger.

Dagen vi så de positive rosa linjene på graviditetstesten ”“ og besøkte en lokal lege for å dobbeltsjekke ”“ Vi så en vill sebra på ROAD og en flokk med ville flamingoer. Lone sebraer er veldig sjeldne, så vi tok det som et godt tegn.

Vår sjekk ut til Etosha nasjonalpark var perfekt: vi våknet før en strålende soloppgang for våre første av to spilldrev; Vi så så mange fugler, sjiraffer, løver, sebraer langs ruten vår til lunsjstedet; Etter å ha spist lunsj, gikk vi til det nærliggende vannhullet og så bokstavelig talt seksti (60) elefanter med babyer sprute og drikke. Det var enestående og vanskelig å forlate. Vi sov i telt til løvene fra Lions, for utmattet til å se om de var i nærheten.

I andre nyheter, etter å ha avslørt svangerskapet mitt for personalet, ble vi summert avsparket vår safaritur og droppet av på et wimpy hamburger -ledd for å klare oss selv. Hvis jeg skulle bli bitt av en infisert mygg eller ta malariamedisinen, ville det være veldig ille for fosteret. Alec og jeg gikk med på å forlate turen og vinge den. Vi jobbet som et team, og vi fant ut det helt fint. Mer god praksis for det virkelige liv!

Andre afrikanske høydepunkter inkluderer å bo i et Deluxe -feriested som en gave fra min beste venn; Fotturer gjennom Drakensberg (Dragon Mountains) til hulemaleristeder fra omtrent tusen år siden; sove i en privat rondeval uten baderomsdør; og Alec spiser antiloper stort og lite fra Impala og Springbok til Kudu og Oryx. Ingen tvil om at vår insistering på at barna våre tar en “nei takkbit” av hva vi forbereder oss med, har sin opprinnelse med disse villspillets smakstester.

Da tiden var inne for å gå videre fra Afrika til Asia, pakket vi nøye sammen det eneste beviset vi hadde for vår lille stowaway, ultralydbildet fra en lege i Johannesburg.

Reisen tok ikke slutt, men det tok en uventet vei.

Leksjonene fra monstermonen min?

Ingen synes synd på at du tar en tre måneders bryllupsreise

Det er viktig å få en time for deg selv hver dag, selv om du er sammen med din favorittperson i verden

Å oppdra en familie er en annen type episk eventyr

Varm sjokolade er alltid en god idé, få de gode tingene

Innboksen din vil aldri være tom, og det er ikke noe som heter en perfekt tid

Det er nesten alltid bedre å holde en jobb til du har en ny

Vi lovet hverandre at vi ville forlate landet hvert år av ekteskapet vårt. Tre barn senere, og vi amortiserer fortsatt bryllupsreisen med bare noen få innskudd i den banken. Jeg håper en dag vi kommer tilbake på banen.